عمل زیبایی بینی را قبل از ارتودنسی انجام دهیم یا پس از آن؟

عمل زیبایی بینی یکی از رایج‌ترین جراحی‌های زیبایی است که بسیاری از افراد برای بهبود ظاهری فرم بینی به انجام آن روی می‌آورند. جراحی بینی می‌تواند تاثیر بسزایی در زیبایی چهره و اصلاح انحراف بینی داشته باشد. ناهنجاری دندان و فک یکی از مشکلاتی بوده که می‌تواند باعث ایجاد تاثیر منفی در نتیجه عمل بینی شود. بهتر است در صورت ابتلا به مشکلات مال اکلوژن، قبل از عمل بینی اقدام به ارتودنسی دندان‌های خود نمایید. فرم نهایی بینی براساس تناسب آن با موقعیت و فرم لب انجام می‎‌گیرد؛ در نتیجه پیش از انجام عمل بینی، ارتودنسی دندان‌های خود را در اولویت قرار دهید.

عمل زیبایی بینی را قبل ارتودنسی انجام دهیم یا بعد آن؟

ارتودنسی برای رفع مشکلات دندان و تصحیح ساختار فک انجام می‌شود. وجود اختلال در ساختار فک و دندان‌ها می‌تواند تاثیر منفی در نتیجه جراحی زیبایی بینی داشته باشد. در هنگام انجام جراحی بینی، اگر فک و ساختار دندان‌ها در فرم متناسب خود قرار گیرند، می‌تواند تاثیر بسزایی در نتیجه عمل بینی برجای بگذارد. انجام ارتودنسی قبل از عمل بینی، از بروز مشکلات تنفسی و اختلال در ساختار بینی جلوگیری می‌کند.

جراح زیبایی برای مطابقت فرم بینی از تناسب آن با فرم دهان و دندان استفاده می‌کند و این بدین معناست که برطرف کردن ناهنجاری دندان و فک یک امر ضروری قبل از انجام جراحی زیبایی بینی محسوب می‌شود. یکی دیگر از عوامل مهم در این خصوص، تاثیر ارتودنسی بعد از انجام عمل زیبایی بر بینی است. بدون تردید اگر ارتودنسی بعد از عمل بینی انجام گیرد، باعث جابه‌جایی دندان و ساختار فک شده و در حالت کلی فرم بینی را تغییر می‌دهد. البته فرم کلی بینی با ارتودنسی تغییر نکرده؛ بلکه ساختار و محل قرارگیری آن دیگر تناسب قبل را نخواهد داشت.

عمل زیبایی بینی را قبل ارتودنسی انجام دهیم یا بعد آن؟

عمل زیبایی بینی را قبل ارتودنسی انجام دهیم یا بعد آن؟

از سوی دیگر ناهنجاری دهان و دندان، باعث بروز اختلالات تنفسی بعد از عمل بینی می‌شود. بعد از انجام جراحی زیبایی بینی، در مدت کوتاهی فرد نمی‌تواند برای تنفس از بینی استفاده کند در این مواقع می‌بایست از دهان خود برای تنفس استفاده نماید؛ از این‌رو اختلالات دهان و فک باعث بروز مشکلاتی خواهند شد. ناهنجاری فک و دهان و عدم انجام ارتودنسی قبل از عمل بینی سبب بروز برخی از مشکلات تنفسی می‌گردند. در جراحی زیبایی، بینی شما باید متناسب با فرم لب و دهان باشد، به همین جهت بهتر است اولویت کار را به ارتودنسی اختصاص دهید.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  فنر فورسز (forsus spring) ارتودنسی چیست؟

آیا ارتودنسی بعد انجام عمل بینی امکان‌ پذیر است؟

در برخی از مواقع نادر ممکن است ارتودنسی بعد از عمل بینی انجام شود. در حالت کلی بهتر است اگر عمل بینی شما براساس زیبایی بوده، ارتودنسی دندان خود را مدتی قبل از آن انجام دهید؛ اما اگر به‌دلیل انحراف بینی و مشکلات تنفسی شدید ناچار به انجام عمل بینی قبل از درمان ارتودنسی هستید، لازم است حتما این موضوع را با متخصص خود در میان بگذارید.

مشکلات ناشی از ارتودنسی همزمان با جراحی زیبایی بینی

ارتودنسی در انواع مختلفی مانند ارتودنسی نامرئی، ثابت یا متحرک وجود دارد. تمامی انواع درمان ارتودنسی در راستای تصحیح ساختار فک و رفع ناهنجاری دندان مورد استفاده قرار می‌گیرند. انجام ارتودنسی بعد از عمل بینی باعث ایجاد برخی از مشکلات می‌شود. مشکلات ارتودنسی بعد از انجام عمل بینی به شرح زیر هستند.

  • به‌هم خوردن تعادل بین لب و بینی: لب و بینی اگر متناسب با یکدیگر باشند، زیبایی بیشتری خواهند داشت. عمل بینی برای اصلاح فرم بینی انجام می‌شود و باید فرم آن متناسب با اجزای صورت باشد. هرگونه تغییرات در اجزای صورت به‌خصوص فک و ساختار دندان یا لب، سبب می‌گردد که زیبایی عمل بینی دیگر مانند قبل نباشد.
  • تغییر زاویه بینی و لب: جراح برای فرم نهایی بینی از رابطه و مطابقت آن با ساختار و فرم لب استفاده می‌کند. ارتودنسی با تغییر موقعیت لب، رفع ناهنجاری دندان و تاثیر بر ساختار فک باعث ایجاد تغییرات در زاویه بینی و لب خواهد شد.
  • تغییر موقعیت لب‌ها: انجام ارتودنسی بعد از عمل بینی باعث جابه‌جایی موقعیت لب شده و تاثیر منفی در نتیجه جراحی زیبایی بینی خواهد داشت.
  • ایجاد تاثیر منفی در فرم بینی: انجام مراحل ارتودنسی توسط متخصص ارتودنسی، ممکن است سبب ایجاد تاثیراتی منفی بر فرم بینی گردد. در هنگام نصب براکت و انجام مراحل قرارگیری ارتودنسی، ممکن است فشاری بر ناحیه بینی وارد شود؛ از این‌رو بهتر است ارتودنسی قبل از عمل بینی انجام گیرد.
شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  آشنایی با ابزار بایونیتور ارتودنسی

بهتر است فاصله بین ارتودنسی و عمل بینی چقدر باشد؟

بهتر است فاصله بین ارتودنسی و عمل بینی چقدر باشد؟

بهتر است فاصله بین ارتودنسی و عمل بینی چقدر باشد؟

همان‌طور که بیان گردید، بهتر است ارتودنسی مدتی قبل از عمل بینی انجام گیرد. به همین جهت می‌بایست قبل از انجام عمل بینی، به ارتودنسی زمان دهید تا روند بهبود ناهنجاری دندان‌ها تکمیل شود. اگر ناهنجاری دندان و فک قبل از انجام عمل بینی برطرف گردد، سبب دستیابی به نتیجه بهتر از انجام این جراحی زیبایی خواهد شد. بهتر است برای دریافت راهنمایی در این خصوص با جراح یا پزشک خود مشورت نمایید.

مشکل اورجت و تاثیر آن در جراحی زیبایی بینی

مشکل اوربایت و تاثیر آن در جراحی زیبایی بینی

مشکل اوربایت و تاثیر آن در جراحی زیبایی بینی

اورجت یک مشکل رایج برای دندان است. اورجت به ناهنجاری فک بالا نسبت به فک پایین گفته می‌شود. معمولاً در این نوع اختلال بایت، فک بالا جلوتر از فک پایین قرار می‌گیرد که در صورت برخورداری از این مشکل، می‌بایست پس از برطرف کردن آن اقدام به عمل بینی نمود. قرارگیری فک در موقعیت ایده‌آل خود باعث دریافت نتیجه مثبت از عمل زیبایی بینی خواهد شد. در واقع جلو بودن فک بالا سبب ایجاد تاثیر منفی در تناسب فرم بینی با لب می‌گردد و نتایج عمل زیبایی بینی را تحت تاثیر قرار میدهد.

صرفه‌ جویی در هزینه ‌های عمل بینی با انجام ارتودنسی

ناهنجاری دندان و متناسب نبودن ساختار فک تاثیر منفی در فرم بینی خواهد داشت. در صورتی که انجام ارتودنسی به بعد از عمل بینی موکول شود، ممکن است بعد از انجام جراحی با مشکلاتی مواجه گردید. متخصص ارتودنسی در حین انجام کار ممکن است به‌طور ناخودآگاه با دست خود فشارهایی را روی صورت و نواحی بینی وارد نماید و این سبب می‌گردد که فرم بینی شما دستخوش تغییراتی شود. در واقع اگر شما دارای ناهنجاری فک و دندان باشید، نتیجه مطلوبی از عمل بینی دریافت نخواهید کرد و بهتر است ابتدا اقدام به رفع اختلالات فکی دندانی خود نموده و سپس عمل زیبایی بینی را انجام دهید.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  آیا بریس اینویزیلاین انتخاب مناسبی برای کودکان و نوجوانان است؟

همان‌طور که بیان گردید، ارتودنسی بعد از عمل بینی، باعث ایجاد تغییرات در ساختار فک، موقعیت لب و… می‌شود؛ از این‌رو ممکن است مجبور به پرداخت مجدد هزینه‌های عمل بینی جهت اصلاح فرم آن شوید. انجام ارتودنسی پیش از جراحی بینی از بروز برخی از مشکلات جلوگیری کرده و باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها خواهد شد.

سوالات متداول

انجام عمل بینی باید بعد از ارتودنسی انجام شود یا قبل از آن؟

در حالت کلی بهتر است که ارتودنسی قبل از انجام عمل بینی انجام شود؛ زیرا ارتودنسی بعد از عمل بینی باعث بروز برخی از مشکلات و جابه‌جایی موقعیت لب و همچنین ایجاد تغییرات در فرم بینی خواهد شد.

فاصله زمانی بین عمل بینی و ارتودنسی باید چقدر باشد؟

حدوداً ۲ الی ۶ ماه زمان نیاز است تا ارتودنسی در بهبود روند تدریجی ناهنجاری‌های فک و دندان تاثیر بگذارد. بهتر است این زمان پس از اتمام درمان ارتودنسی سپری شده و پس از تکمیل شدن نتایج این درمان، اقدام به انجام جراحی زیبایی بینی نمایید.

مشکلات ناشی از انجام همزمان ارتودنسی با عمل بینی چه چیزهایی هستند؟

از مشکلات ناشی از انجام همزمان ارتودنسی و عمل بینی می‌توان به تغییر موقعیت لب‌ها، به‌هم خوردن تعادل بین لب و بینی و تغییر زاویه لب و بینی اشاره کرد.

مشکل اورجت تاثیری در جراحی زیبایی بینی خواهد داشت؟

بله؛ مشکل اورجت به جلو بودن فک بالا نسبت به فک پایین گفته می‌شود. جراح، برای فرم نهایی بینی از تناسب بینی با فرم لب استفاده می‌کند؛ از این‌رو این ناهنجاری باعث ایجاد تاثیر منفی در عمل بینی خواهد شد. حتی جلو بودن فک بالا سبب بد دیده شدن فرم بینی می‌گردد و لازم است فرد دچار اورجت قبل از عمل زیبایی بینی اقدام به درمان ارتودنسی نماید.

سخن پایانی

عمل زیبایی بینی ممکن است در راستای تحقق اهداف مختلفی انجام گیرد. برخی از افراد این عمل زیبایی را برای بهبود ظاهری و زیبایی فرم بینی و برخی دیگر برای برطرف کردن مشکلات بینی همچون انحراف آن انجام می‌دهند. اگر در هنگام عمل بینی با مشکلاتی همچون ناهنجاری فک و دندان روبه‌رو هستید، می‌بایست قبل از انجام جراحی به ارتودنسی دندان بپردازید. رفع ناهنجاری دندان‌ها برای دریافت نتیجه مثبت از عمل زیبایی بینی تاثیرگذار خواهد بود. بهتر است در هنگام انجام ارتودنسی، حدوداً ۲ الی ۶ ماه منتظر بمانید تا روند بهبود ساختار فک و ناهنجاری دندانی تکمیل شود و سپس با نظر متخصص، اقدام به انجام جراحی بینی نمایید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code